Toimitamme verkkokauppalähetykset Kampin myymälältämme! Nopeat toimitukset 1-2pv ja postikulut vain 4,90€, 100€ tilauksiin 0€!

​Mitä tehdä, kun painavat ajatukset eivät jätä rauhaan?



Hyvinvointi, 23.10.2015

Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa et pysty nukahtamaan illalla koska ajatuksesi eivät jätä sinua rauhaan? Tai tilanteessa, jossa keksit itsellesi ohjelmaa vaikka olet väsynyt, koska et halua jäädä yksin itsesi ja ajatustesi kanssa? Ahdistus siitä, ettei pääse pakoon omia ajatuksiaan on hyvin yleistä.


Nämä asiat ovat merkkejä siitä, että olet ylikuormittunut, eikä hermostosi ja mielesi enää palaudu stressitekijöistä normaalilla tavalla.


Tähän mekanismiin on luonnollinen syy.

Meillä ihmisillä on biologinen taipumus seurata kaikkea, mikä liikkuu. Se on joskus ollut todella tärkeää meidän henkiinjäämisemme kannalta. On ollut tärkeää olla valpas ja huomata mitä ympärillä tapahtuu. Kun kuitenkin miettii nyky-yhteiskuntaa, niin asia muuttuu ongelmalliseksi. Jatkuva stimulaatio monesta suunnasta sekä biologinen impulssi seurata näitä kaikkia johtaa jatkuvaan ylikuormittuneisuuteen. Jotta pysyisimme terveinä ja järjissämme, on hyvä antaa arvoa hiljaisuudelle ja tyhjälle tilalle. Silloin keho ja mieli saa aidon tilaisuuden palautua. Meditaatio on yksi työkalu tähän.

Säännöllinen meditaatio vaikuttaa sinuun fysiologisesti seuraavilla tavoilla

– Meditaation aikana delta-aivoaaltoja on enemmän kun normaalissa valvetilassa. Tämä tarkoittaa, että kehollasi on mahdollisuus uudistua. Normaalitilanteessa unenaikainen delta-aivoaaltotila olisi riittävä ylläpitämään kehon toimintoja ja uudistumista, mutta jos unenlaatu on huonoa, tilanne ei välttämättä ole tämä. Jos et saa riittävästi hyvälaatuista unta, kaikki kehosi ja mielesi uudistumismekanismit ovat vaarassa. Meditaatiossa voi olla samanaikaisesti valpas ja rentoutunut.

– Meditaatio lisää harmaan massan määrää aivoissa. Harmaa massa on vastuussa tunteidenhallinnasta sekä oppimisesta.

– Meditaatio vaikuttaa sykevälivaihteluun. Sykevälivaihtelu on vahvasti linkissä fyysiseen ja emotionaaliseen hyvinvointiin. Tämä on helposti mitattavissa erilaisilla laitteilla.

Yllämainitut asiat vaikuttavat esimerkiksi vastustuskykyyn, stressitasoihin, oppimiseen ja luovuuteen. Meditaatio voi vaikuttaa sekä henkiseen että fyysiseen hyvinvointiin.

Meditaatio on työkalu jonka avulla voit harjoitella hetkessä elämistä ja samalla päästämään irti ajatuksista, tunteista ja uskomuksista jotka eivät palvele hyvinvointiasi. Se on tapa päästää irti niistä asioista jotka pidättelevät sinua ja mahdollisuus kokea elämää täydemmin.

Toivottavasti nämä ajatukset olivat sinulle hyödyksi!

Ilmaisen 15 minuutin meditaatio äänitteen voit ladata osoitteessa www.meditaatiotila.fi

/Emma

Lähteitä:

Hölzel, B. K., Carmody, J., Vangel, M., Congleton, C., Yerramsetti, S. M., Gard, T., & Lazar, S. W. (2011). Mindfulness practice leads to increases in regional brain gray matter density. Psychiatry Research: Neuroimaging, 191(1), 36-43.

Luders, E., Toga, A. W., Lepore, N., & Gaser, C. (2009). The underlying anatomical correlates of long-term meditation: larger hippocampal and frontal volumes of gray matter. Neuroimage, 45(3), 672-678.

4 VIIKON VERKKOKURSSI MEDITAATION MAAILMAAN:





Haluatko ihonhoitovinkkiemme ja parhaiden tarjousten sisäpiiriimme?

TwistBen takaa löydät kolme kokonaisvaltaisen ihonhoidon asiantuntijaa. Me Veera, Kati ja Susanna olemme opiskelleet kauppatieteitä, ihon biologiaa sekä kosmetiikan valmistusta. Me tiedämme mitä ihosi tarvitsee, mitkä raaka-aineet täyttävät tämän tarpeen, sekä sen mistä tuotteista sinun asiakkaana kannattaa maksaa saadaksesi omille rahoillesi parhaan vastineen. Tätä tietoa haluamme jakaa sinulle nettisivujemme, Kaikki ihonhoidosta podcastimme sekä Uusi Alku Ihollesi - verkkovalmennuksemme kautta.

Liity alta postituslistallemme! Saat vinkit ja tarjoukset ensimmäisenä sähköpostiisi. Lupaamme, että emme spämmää <3

Sinua saattaa kiinnostaa myös ...

Paras ihon detox on hyvä palautuminen

Hyvinvointi, Ravinto ja reseptit, 23.04.2020

Tuntuuko, että kehosi on tukossa ja iho eloton? Oletko ajatellut aloittaa puhdistuskuurin tai tehostaa kehon detoxtoimintoja? Ensin kannattaa laittaa perusasiat kuntoon! Tässä blogissa käymme läpi palautumisen merkitykstä elimistön detoksifikaatiossa ja miten palautumista voi tuk...

Milloin ihonhoidossa saa apua lisäravinteista?

Hyvinvointi, Ravinto ja reseptit, Iho-ongelmien hoito, 16.04.2020

Kuiva iho? Epäpuhtauksia? Jos ruoansulatuksessa on ollut pitkään puutteita, on syytä tarkastella iho-oireita myös ravintoaineiden puutteiden näkökulmasta. Tässä muutamia esimerkkejä, josta saatat tunnista omien oireidesi kirjon.

Mitä on sisäinen ihonhoito?

Hyvinvointi, Ihonhoidon podcast, Iho-ongelmien hoito, 13.04.2020

Mistä sisäisessä ihonhoidossa oikein on kysymys ja mistä tarviiko oma ihonhoitorutiinisi päivitystä myös sisäisten tekijöiden osalta? Lue mielenkiintoinen blogimme!